Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

lördag 7 mars 2009

Band, spetsar, spännen.,.

Nu utökar vi utbudet av sy - och pysseltillbehör i butiken. Nya band, spetsar och spännen har kommit in och mer kommer det att bli framöver är tanken. Jag vet att många av er, precis som jag, syr och pysslar en hel del, men ibland är det svårt att få tag på det man behöver och sybehörsaffärerna blir färre och färre. Hör gärna av er om ni har några särskilda önskemål så ska jag se vad jag kan göra! Just nu finns bland annat satinband i olika färger, bollfrans och lite spetsar i lager.

Något som jag saknat och letat efter är tillbehör till hästtäcken. Det är inte lätt att hitta spännen och band om något går sönder, och det gör det, ibland ganska ofta. Och det är inte alltid man har något gammalt kasserat täcke att klippa spännen och band ifrån. Bland inredningen smyger jag därför in lite olika spännen till hästtäcken. Fler spännen och band ska också komma framöver är tanken. Spännena finns under "Sy, pyssla & handarbeta".

2-delat metallspänne: 25 kr

Ytterligare textilvaror är på väg in i butiken, bland annat linnedukar och handdukar i ekologisk bomull, så håll utkik! Hinner jag läggs de in under helgen annars får det bli under kommande vecka.
Ha en trevlig helg!
Pernilla

Inga kommentarer: