Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

tisdag 4 augusti 2009

Nyheter igen

Äntligen!
Nu i sommar har jag tagit tag i det här med olika betalningsalternativ i butiken och kan nu erbjuda er betalning via faktura. Faktureringen sker genom SveaWebPay. Villkor och avgifter finns angivet i butiken. Som jag skrivit tidigare kan ni som bor i närheten också utnyttja betalningsalternativet "hämtas i butik". På sikt kommer jag, liksom en hel del andra inredningsbutiker på nätet, nog att ta bort Postförskott som betalningsalternativ. Problemet med postförskott är att ganska många struntar i att lösa ut sina paket. Och det blir väldigt dyrt för mig och mitt lilla företag. Tyvärr är inte alla kunder seriösa och det drabbar alla er andra!!! Men jag tror nog att det ska finnas betalningsalternativ som är nog så intressanta i stället.

Apropå det här med frakter ja. I samband med de här ändringarna har jag passat på att göra en liten justering av fraktavgifterna. Fraktavgiften är numera kopplad till försändelsens vikt, vilket känns mera rättvist för er som kunder, och lägsta fraktavgift är endast 29 kr!!! Fraktavgifterna på alla beställningar framgår när du kommer till kassan. Beställer du för över 1500 kr är det fraktfritt. (Ett litet tips: gå ihop några stycken om en beställning, kompisar eller grannar, så sparar ni några kronor...)

För att fira att allt nu verkar vara klart och fungera kommer jag att göra en liten extra REA!!!
Så fort jag hinner under de närmsta dagarna kommer jag att lägga ut en hel del nya REA-varor och sänka priset ytterligare på andra. De nya höstkatalogerna från leverantörerna börjar att komma och jag behöver göra plats på lagret!

Ha det så bra och titta gärna in i butiken!
Pernilla

Inga kommentarer: