Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

söndag 20 december 2009

Nytt om leveransmetoder

Idag har jag äntligen tagit mig tid att göra lite uppdateringar i nätbutiken. Det gäller våra leveransmetoder. Jag har länge funderat på hur jag ska göra. Hittills har vi skickat våra leveranser uteslutande med Posten. Men av olika anledningar, framför allt kostnaden, har jag länge letat efter ett alternativ. Framöver kommer vi därför även att börja skicka paket med DHL. Det innebär att du som kund tills vidare har två alternativa leveransmetoder att ta ställning till i kassan.

Väljer du DHL blir fraktavgiften aldrig mer än 69 kr. Dessutom kommer alla beställningar över 800 kr som skickas med DHL att bli fraktfria!

Väljer du Posten som alternativ blir det dyrare. När vi skickar med Posten kommer vi att följa Postens portotabell.

När du kommer till kassan kan du under leveransmetoder se vad respektive alternativ kommer att kosta och utifrån det ta ställning till vilket av alternativen som du föredrar. Är du osäker på var du har närmaste DHL Servicepoint kan du gå in på www.servicepoint.se. Under Hitta Servicepoint kan du söka efter din närmaste. DHL har idag ca 1300 Servicepoints runt om i Sverige

Under julhelgerna och fram till mitten av januari kommer vi att "testköra" vårt nya system. Vi ber om överseende med eventuellt strul och förseningar nu i starten! Alla förändringar hoppas vi i längden ska göra att det blir till det bättre för er kunder.

Än så länge ligger Postförskott kvar som ett betalningsalternativ i nätbutiken, men det kommer att försvinna under våren. Allt fler nätbutiker tar bort Postförskott som betalningsalternativ har jag sett. Det är egentligen ett ganska dyrt alternativ för både kunden och butiken. Tyvärr är det också ganska många som beställer via Postförskott och sedan inte hämtar ut sina paket, vilket medför extra kostnader för butikerna och i förlängningen högre priser för våra andra kunder. Jag hoppas att ni kan hitta alternativa betalningssätt i butiken. Vi kommer även i fortsättningen att erbjuda fakturering, kortbetalning och förskottsbetalning.
/Pernilla

Inga kommentarer: