Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

lördag 4 december 2010

Redan andra advent!

Tiden bara rusar iväg! I morgon är det redan andra advent. Vinter har vi så det räcker och blir över med all snö och kyla. En morgon den här veckan hade vi -22 grader. Det är ingen vanlig temperatur i Västsverige vid den här tiden på året precis. Jag hoppas att det inte blir en lika lång, kall och snöig vinter som förra året. Jag är ingen vintermänniska. Jag vill ha ljus och värme! Med undantag av julhelgen. Då kan det faktiskt få vara lite snö.

Idag, och alla lördagar fram till jul, har vi öppet i butiken på gården mellan 11 och 15. Här finns alla varor som du hittar i nätbutiken, även om allt faktiskt inte får plats att stå framme längre. Jag håller på att växa ur den lilla butiken. Men är det något du sett som du inte hittar så finns det i lagret förstås! En del julnyheter har jag faktiskt inte hunnit få ut i nätbutiken ännu så jag måste hinna fotografera idag. Om allt flyter på så finns det fler nyheter i nätbutiken i eftermiddag. Bland annat har vi fått in jättefint porslin och härliga jultextilier. Finns dock att se här i butiken på gården redan.

Ha en skön andra advent!
Pernilla

Inga kommentarer: