Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

måndag 11 februari 2013

Bästa vinterkjolen!

Eftersom vintern verkar hålla i sig ett tag till tänkte jag tipsa om en helt fantastisk kjol. 

Efter att ha gått och tittat på den ända sedan förra vintern beställde jag hem en för några veckor sedan - man passar ju på när det är rea. Det är en thermosportkjol. Tänkt för ryttare, men passar precis lika bra till promenaden,  till skidturen eller andra uteaktiviteter. Den har dragkedja både fram och bak som kan kan öppna upp så mycket som behövs och band som kan man spänna runt benen så att kjolen inte fladdrar när man sitter i sadeln eller kanske cykeln. Går dessutom att vika ihop till nästan ingen storlek alls och ha med i väskan. Jag gillar inte thermobyxor på vintern - det blir så bylsigt och stort, men det här är helt suveränt! Efter att ha testat den i några veckor nu är jag helt fast. Jag drar på den utanför ridbyxorna eller jeansen och så ut. Perfekt! 

Vill man matcha finns det även jackor och västar. Kjolen finns även i en tjockare, varmare variant. Du hittar den här: www.uhip.se.  Svenskdesignad är den också. Går att beställa via nätet, men även hos återförsäljare, var hittar du på sidan.
Trevlig kväll!
Pernilla

Inga kommentarer: