Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

söndag 3 mars 2013

Vasaloppssöndag

Jag åker inte skidor. Men första söndagen i mars är något speciellt. Att se hela det där stora fältet ge sig iväg och höra rasslet från stavar och skidor. Och varje år tänker jag att det vore roligt att försöka sig på någon gång. Det ser så härligt ut, med solsken och några plusgrader. Men jag nöjer mig nog med att fortsätta sitta framför TV:n och imponeras av andras prestationer. Vasaloppet är något alldeles speciellt. Vare sig det handlar om att fundera på om Jörgen Brink kommer bli historisk med en fjärde seger eller att fascineras över äldre herrar som åkt år efter år. Årets veteran åker för 60:e gången. Det är imponerande! Frågan är om inte det till och med slår fyra raka segrar!

En annan sak med Vasaloppet är ju faktiskt att det är ett vårtecken. Det första. Och här i Västsverige har ju våren börjat så smått. Snön är på väg bort och har ersatts av den sedvanliga isgatan i stället. Att det blir bakslag är ju säkert, men nu vet man att det snart är barmark och snödroppar och att eventuell nysnö inte ligger kvar så länge.

Idag blir det en lugn dag. Jag ska sitta framför TV:n och läsa ikapp lite tidningar och titta på både Vasalopp och femmil. Och kanske blir det en promenad också. För vi har lika strålande väder som det är i Dalarna.
Ha den skön söndag du också!
Pernilla


Inga kommentarer: