Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

tisdag 30 april 2013

Vintern Ra

Idag hälsar vi våren välkommen. Även om vädret kunde vara bättre. Regn och bara några plusgrader och rejält blåsigt har vi här idag på morgonen - ganska vanligt valborgsväder med andra ord. Jag hoppas på att det blir bättre framåt dagen. Något firande vet jag inte om det blir idag. Här i byn firar vi in våren i morgon i stället, med brasa, körsång och tal vid herrgården och kaffe i missionskyrkan. Men kanske går jag och nynnar lite själv här hemma idag medan jag fortsätter vårstädningen av butikslagret bland annat. Vintern Ra, Sköna Maj, O hur härligt majsol ler - texterna sitter ganska bra efter alla år som musikstudent, körsångare och musiklärare. Min favorit är nog ändå "Blommande sköna dalar". Vilken är din vårsångsfavorit?
Trevlig valborg!
Pernilla

Inga kommentarer: