Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

tisdag 3 september 2013

3 september - redan

Tiden rusar iväg. Är tillbaka och jobbar i skolan efter välförtjänt semester. Förra läsåret jobbade jag inte heltid. Jag har ju butiken och gården att hinna med också. Men i år jobbar jag 100%. Hade väl inte riktigt tänkt att det skulle bli så, men när jag sökte och fick en tjänst som utvecklingspedagog på vår skola på 25% så blev det så för att få ihop det med musiktimmarna. Att hitta musiklärare är inte lätt och att hitta någon som vill hoppa in på bara några få procent är absolut inte lättare. Och än så länge fungerar det. Det gäller att vara disciplinerad med tiden man har när man kommer hem. Och framför allt att försöka ha bra framförhållning inför omdömesskrivning, utvecklingssamtal och betygssättning som ju kommer i skolans värld om någon månad.

Eftersom jag nu jobbar hemifrån hela dagarna är jag svår att nå på telefon. Det enklaste är att maila. Jag försöker att svara så fort jag hinner. Det samma gäller packning av beställningar. Jag försöker att hålla samma leveranstider som tidigare - det ska som regel inte dröja mer än en vecka innan du har din beställning. Skulle det dröja lite längre hoppas jag att ni har överseende och förståelse för detta!

Är du som jag? Jag tror alltid att man hinner det man vill hinna; vilket kanske inte alltid är fallet. Då kanske den här skylten som finns i butiken just nu passar även hemma hos dig. Jag kommer köpa en till mig själv och hänga i arbetsrummet som en påminnelse om att man faktiskt behöver ta det lite lugnt ibland.
Ha en fin vecka och njut av sommaren så länge den varar!
Pernilla

Inga kommentarer: