Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

tisdag 17 december 2013

Snart dags för julledighet!

Efter några intensiva veckor känns det nu som om det börjar lugna ner sig lite och saker och ting börjar komma till avslut. I morgon, eller möjligen på torsdag, går de sista beställningarna som ska komma fram före jul i väg från nätbutiken. På lördag är gårdsbutiken öppen för sista gången i år.
 
Övningarna med Vårgårda Lucia är ju över sedan någon vecka. Vad jag förstått har deras framträdanden gått mycket bra. De har, som alltid, ledsagats av ett gäng Lions-damer under några hektiska dagar. På själva Luciadagen gjorde de inte mindre än 24 framträdanden!
 
Här hemma på gården hade vi en "lucka" i bygdens levande julkalender på Luciadagen. Mycket trevligt och välbesökt var det. Det fikades, veks papperstjärnor och klappades på hästar. En hel del prat blev det också. Väldigt trevligt och roligt att få träffa folk bygden på det här sättet. Det här är något som jag hoppas kommer att fortsätta vara en tradition!
 
På skoljobbsfronten är nu luciatåg och betyg avklarade. Nu är det bara fredagens avslutning kvar, och förstås lite avslut med klasser, städning och andra småjobb. Här hemma finns det nu också tid att fixa lite juligt.
 
Jag kommer att fortsätta skicka paket fram tom den 23 december. Sedan blir det några lediga dagar. Beställningar från nätbutiken kommer sedan att skickas igen från den 2:a januari. Det är ju nästan inga "vanliga" dagar den här julhelgen så jag tänkte försöka passa på att vara lite extra ledig. Vi får väl se hur det går med det. Jag har vanligtvis lite svårt att låta bli att jobba...
 
Ha en fortsatt skön kväll och vecka!
Pernilla

Inga kommentarer: