Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

tisdag 25 november 2014

Adventsröj i arbetsrummet

(Adventsstjärna från nätbutiken, du hittar den här)
 
Hur går det för er därute med adventsförberedelserna? Här har städningen börjat och idag har jag fått städat och organiserat lite i arbetsrummet. Pappershögarna har minskat något och en ny hylla är på plats. Tidigare i år köpte jag nya hyllor, med dörrar, till arbetsrummet. Valet föll på Borgsjö från IKEA.
 
Det är snedtak i arbetsrummet så det blev en hög och två låga med dörrar som fick plats. Bra djup är det i dem också. Och väldigt skönt med dörrarna så att man kan stänga upp alla pärmar och andra kontorsgrejer. I söndags blev det ytterligare en hylla för att ha skrivare i. Så den här gången blev den öppen men med en låda längst ner. Jag är faktiskt riktigt nöjd. Möblerna är inte så dyra, men ser helt okej ut för priset och passar väl in med mina andra möbler.
 
Nu finns det, i alla fall just nu, lite avlastningsyta för att sortera papper och annat. Det blir ju en del av den varan med två företag. Lite småfix återstår och en adventsstjärna ska upp i fönstret. Nu ska jag fortsätta med lite notsortering. Har en kördag att förbereda till på lördag och behöver dessutom få lite bättre koll på julnoterna inför slutspurten av terminen i skolvärlden.
Hoppas ni får en fin kväll!
Pernilla

Inga kommentarer: