Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

måndag 17 december 2012

17 december

Hela hösten har gått utan att jag har fått skrivit något här i bloggen. Det har varit fullt upp. Men nu känns det som att det börjar att plana ut lite. Jag jobbar ju deltid som musiklärare också vid sidan om butiken och där har jag bara fredagens elevframträdanden på avslutning kvar, förutom de sista lektionerna då. Och det känns faktiskt som bara efter att ha jobbat med betygsättningar, utvecklingssamtal och ett stort luciatåg de senaste veckorna, förutom de vanliga lektionerna och allt annat arbete som hör ihop med det. På övrig tid har jag packat paket som aldrig förr. Väldigt roligt att så många hittar in i butiken som faktiskt fyllde fem år nu i november.
 
Lagom så här dagarna före jul har jag fått in en ny leverantör i butiken. Jag är verkligen jätteförtjust i deras varor och det ska bli väldigt roligt att se vad ni tycker om deras varor. Jag hoppas ju att ni ska tycka lika mycket om dem som jag gör. Här kommer några små smakprov:
 
Söt lykta i fattigmanssilver:
 
Plåtlåda med fyra fack, finns i butiken om någon dag
 
Söta skyltar i gammaldags stil i blått med rutmönster. Finns även med texten "Kök". I serien finns också jättefina tvättmedelsburkar.
 
Dessutom bland annat söta muggar med röd dekor. Den här nedanför tycker jag för tankarna till härliga handstickade ullvantar. Perfekt till den varma chokladen eller någon annan av vinterns värmande drycker.
 
 
Hoppas nu att ni kan få en inte alltför hektisk vecka fram till jul. Det viktigaste är ju inte om alla skåp är städade, att alla sorters bröd och kakor är hembakta eller att hemmet är pyntat in i minsta hörn. Det blir jul i alla fall även om allt inte är perfekt. Det vi borde ta fasta på är kanske mer ordet "julefrid", att få tid att bara ta det lugnt och hämta energi och kraft tillsammans med vänner och familjer.
Ha en skön vecka!
Pernilla



Inga kommentarer: