Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

onsdag 20 juli 2011

Uppdatering

Den senaste veckan har det varit fullt upp! Inte mycket till semester här inte. Förutom butiken så har vi grejat med stugan förstås. Och när det jobbas för fullt så är det inte alltid att man kommer ihåg att ha kameran framme och redo för att dokumentera allt. Men här kommer i alla fall en före och en efter bild på köket i stugan. Så här såg det alltså ut innan:

Nu ser det ut så här:
Väggarna har jag målat gräddvita. Bordet och stolarna är köpta fran IKEA för ett antal år sedan och har de senaste åren stått på vinden i väntat på att hitta en ny plats. Bordsskivan var lite väl shabby. Bordet är laserat och lasyren har släppt och är inte så fin. En snabblösning nu blev en rutig vaxduk. Lite torpkänsla mitt i 70-talet tillsammans med lampan. Lampan i taket har jag också haft i ett antal år i köket här hemma, men när vi renoverade så tyckte vi att det var dags för en ny. Den här hamnade i en låda på vinden för framtida bruk. Och ja, kanske borde jag ha målat panelerna som jag tänkte från början. Men tiden räckte inte till. Och sedan var det lite knepigt att komma underfund med hur jag skulle göra vid fönstret och med fönsterfodren. Hur jag än funderade kunde jag inte komma på  någon snygg övergång mellan panel, fönsterfoder och golvlister. Vilket skulle målas och vilket skulle lämnas? Och tiden hade definitivt inte räckt till att måla både lister och fönste också. Det blir säkert målning längre fram. Och grått fick jag in ändå eftersom möblerna är grålaserade. Eftersom skåpen, kylskåpet och möblerna är ljusa och tillsammans med att väggarna blev vita, så kändes det ändå som att köket blev mycket ljusare och trevligare!

Lite piffande återstår fortfarande i köket. Bland annat ska det upp en gardin i fönstret. Jag tänker sy en fuskhissgardin. Och så ska det bli nya knoppar på luckorna. Så tillbaka till köket i ett senare inlägg med en efter-efterbild!
Ha det gott
Pernilla

Inga kommentarer: