Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

tisdag 10 april 2012

Vilken är din favorit?

När jag var liten prenumererade mamma på Allt i Hemmet. Jag vet att jag brukade sitta och bläddra i tidningen. Kanske har den påverkat mig mer än jag tror. Jag har särskilt ett tydligt minne av ett julnummer med ett reportage från en gammal herrgård på landet. Jag kommer ihåg en gigantisk julgran i en hall med massor av julklappar i en stor gammal korg. Och så var det dukat julbord i någon sal. Och kanske är det därför som jag fortfarande drömmer om den där gården med stort G. Ni vet, sekelskifte, höga spröjsade fönster, glasveranda med en stor trädgård och massor av uthus och mark...

Idag finns det så väldigt många inredningsmagasin att välja på! Tidningshyllorna är fulla av inredningsmagasin. Jag läser en hel del inredningstidningar, och testar nya ibland. Men jag läser fortfarande Allt i Hemmet. Det är en av mina favoriter. Och så Drömhem & trädgård förstås. Jag gillar blandningen av reportage med både inredning och trädgård och att de har mycket tips om saker man kan göra själv som finns i båda de här tidningarna. En lite nyare favorit är förstås Jeanne d´Arc Livings magasin som jag också säljer i butiken. Vårnumret finns i butiken nu. Vilken är din favorit? Skriv gärna en kommentar eller klicka på undersökningen i högerspalten.
Ha en forsatt skön dag!
Pernilla






Inga kommentarer: