Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

tisdag 5 februari 2013

Piffa pläden


I somras hittade jag väldigt billiga plädar i ett varuhus. Helvita fleeceplädar på rea. Jag tror att jag betalade 12 kr styck. Tänkte ha dem till vår stuga som vi har till uthyrning. De har blivit liggande här inne i syrummet för jag tänkte att jag skulle piffa till dem lite först. De var helt släta med bara rundklippta hörn och kunde kanske bli lite skojigare. Och nu har det blivit gjort. Jag tog helt enkelt lite restgarn och en stoppnål och sydde sedan stora tråckelstygn runt hela kanten. Nu ska det bara sys kuddar också.

Ha det gott!
Pernilla

Inga kommentarer: