Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

söndag 5 april 2009

Växthussäsongen är här!


Det fina vädret de senaste dagarna lockar till utearbete här hemma. Ett område med stort behov att uppfräschning är växthuset. I går eftermiddags lade vi om golvet, som är gammalt återanvänt byggtegel. Nu ska det tvättas och skuras invändigt och utvändigt innan det är dags för lite möblering och "piffing". Förhoppningsvis kommer det flera fina dagar under veckan som kommer, så att vi kan sitta där ute och fika till påsk. Nu i veckan ska jag ut och försöka hitta några fina 50 liters tunnor där jag kan förvara jord. Tycker att det är så tråkigt med alla fula jordsäckar och dessutom hamnar det jord överallt. Med en tunna får man både snyggare förvaring och det är lättare att stå och fylla krukor utan att det hamnar jord bredvid. Tunnorna ska jag sedan märka upp med tagsen ovan. Jag lånade butikens logo och pysslade lite med datorn och lamineringsmaskinen. För den som inte vill göra egna tags, så går de här från och med i dag att beställa i nätbutiken, finns under "Trädgård & uterum", till priset av 20 kr/st. Storleken är ca 16x6 cm. Hör av dig om du har önskemål om andra texter, så ordnar jag det!
Ha en skön söndageftermiddag!
/Pernilla

Inga kommentarer: