Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

lördag 4 juli 2009

Nyheter i butiken!

Idag har jag tillbringat nästan hela dagen framför datorn. Jag har uppdaterat alla produkter så att nu finns lagersaldo inlagt på alla varor. Det innebär att du som kund inte kommer att kunna beställa fler varor än de som finns i lager, vilket minskar risken för slutsålda varor och restnoteringar. Eftersom vi också har butik här på gården får vi dock reservera oss lite, eftersom det kan sälja slut där och vi kanske inte hinner uppdatera butikssaldot. På en del varor, kan du se antalet direkt när du klickar in på varan. På andra varor kommer du få meddelande om att du försöker beställa fler än de som finns i lager. Jag hoppas att du ska uppskatta dessa nymodigheter!

Framöver kommer jag också att ändra lite i layouten i butiken. Har börjat lite smått idag. Hoppas att det också ska blir bra för er!

Nya betalningsalternativ är också på gång, ett kan du redan använda. Idag har jag lagt in ett nytt alternativ för er som bor i närheten och vill beställa via nätbutiken och hämta här hos oss. Vill ni ha någon av varorna inslagna skriver ni bara det under meddelanden, så fixar jag det innan hämtningen. Varorna kommer att packas så att de finns att hämta nästa öppetdag i butiken. Tyvärr medger inte systemet att frakten tas bort på orderbekräftelsen ni får, men den räknar vi givetvis av när ni kommer hit. Kom ihåg att vi bara har möjlighet att ta kontant betalning i butiken på gården.

Förutom det här så kommer det in lite nyheter i butiken även nu mitt i sommaren. Senaste nyheterna är lite egenhändigt gjorda kort. Fler är på väg. Fina förvaringsboxar, toalettväskor mm har också kommit in det senaste och ytterligare nyheter kommer förhoppningsvis in den närmaste veckan.

Ta vara på ledigheten och solen ni som har semester!
Pernilla

Inga kommentarer: