Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

lördag 20 februari 2010

Nytt om leveranser och betalningsalternativ

I går försvann Postförskott som betalningsalternativ i butiken. Jag har helt enkelt ledsnat på att få outhämtade paket i retur. I går kom ytterligare ett. Jag har lite svårt att förstå hur folk tänker, ärligt talat, när de beställer och sedan inte hämtar ut det de beställt. Vore man ärlig kunde man åtminstone hämta ut och sedan skicka tillbaka och stå för frakten. Har märkt att det blir färre och färre butiker på nätet som erbjuder postförskott som betalningsalternativ och jag förstår varför. För mig som liten företagare blir det snabbt ganska stora kostnader för först frakt och postförskottsavgift och sedan så får man betala en gång till för att lösa ut paketet när det kommer tillbaka. Ett normalt max 3 kgs paket som skickas mot postförskott och kommer tillbaka kostar på detta sätt 350 kr... Det blir mycket extra kostnader och tid som går åt. Och ökade kostnader innebär ju högre priser för dig som kund i förlängningen. Att ha en faktureringstjänst som skickar ut kravfakturor på den här tjänsten lönar sig knappast heller. Så nu är det slut! Tyvärr. Men jag hoppas att ni kan hitta något annat betalningsalternativ som passar er.

Som lite kompensation har jag valt att förlänga betalningstiden för förskottsbetalning till 10 arbetsdagar. Det blir ungefär samma tid som paketet ligger kvar hos Posten om man beställer via postförskott. Det blir ju faktiskt också lite billigare eftersom du som kund slipper att betala postförskottsavgiften. Dessutom går det alltid bra att höra av sig om man vill förlänga tiden för förskottsbetalning! Betalning via kort är också ett billigt alternativ, inga extra kostnader tillkommer för dig som kund. Vill man ha lite längre tid på sig att betala finns ju även fakturabetalning.

Ha en fortsatt trevlig lördag. Här har det snöat och blåst hela natten så allt är igensnöat. Ska se om jag kan ta mig ut till butiken, ska ställa iordning lite och packa lite beställningar. I går fanns det en skottad väg genom trädgården. Idag syns inga spår alls av den gången, så det blir väl till att skotta sig fram till dörren!
Pernilla

Inga kommentarer: