Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

lördag 15 maj 2010

Så äntligen kom värmen!

Som jag har väntat! Och igår kom den äntligen, något som kändes som majvärme. Termometern gick upp till 15-16 grader och det var plötsligt roligt att gå ut och greja.

Idag började dagen med riktigt gråmulet väder. Då passade jag på att fota lite bilder till butiken. Den söta avlånga boxen kom ut i butiken idag. Den är perfekt till förvaring av pennor, penslar, virknålar eller andra avlånga smala saker... tyvärr är den lite för kort för att passa för jumperstickor. Det var väldigt synd tyckte jag. Men strumpstickor går bra.

Jag tror att en av boxarna kommer få flytta in hit till mitt skrivbord som pennställ.

Det lilla söta hjärtat är också nytt för dagen. Fint som stilleben, ensamt eller i sällskap.

Nu tror jag att jag ska gå ut ytterligare en liten sväng. I eftermiddag sprack det upp och det är riktigt soligt och varmt och härligt ute. Så där så att det är synd att sitta inne!
Ha en fortsatt skön helg!
Pernilla










Inga kommentarer: