Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

söndag 21 november 2010

Snart advent!

Är det någon mer än jag som tycker att den här hösten har gått ovanligt fort? Tycker att det var sommar alldeles nyss och nu är det bara en vecka till första advent! Och nog är det julstämning redan med snön som faller utanför.

I nätbutiken har det varit jul ett tag, men julvarorna fortsätter att komma in. Ska hinna fotografera och lägga ut under dagen har jag tänkt. Bland annt jättefina plåthus på gång!!! Tyvärr fungerar servern hos vår butiksleverantör inte särskilt bra just nu. Det innebär att det tar lång tid innan varorna syns i butiken, att det ibland ligger varor ute utan bild och att sidan är långsammare än vanligt. De säger att det ska bli bättre, men det börjar bli lite jobbigt eftersom det har varit så här i några veckor nu... Om du inte ser någon bild, så klicka på "läs mer", där ser man bilden, hittills i alla fall.




I butiken på gården är det också jul nu. Det är väldigt trångt på hyllorna och för första gången får jag inte längre plats med alla varor i min lilla gårdsbutik, men så har jag också tagit hem fler varor än någonsin. Det gäller nog att försöka komma på lite fler lösningar för att hitta plats och försöka skynda på med avslutet med lite andra projekt så att vi kan ta tag i vårt jätteprojekt; kvarnen!

Butiken på gården kommer att vara öppen varje lördag fram till jul mellan 11 och 15 och har ni möjlighet så kom gärna förbi. Passa också på att besöka vår granne; Torp Kringeläng, som har öppet lördagar, samma tider som vi. De har loppis och café med hembakta jättegoda kakor.
/Pernilla

Inga kommentarer: