Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

onsdag 22 juni 2011

Snart kan du bo hos oss!

I fredags skrev vi på de sista pappren och fick nycklarna till vårt nya sommarhus!

I början av 70-talet styckades det av två stycken sommarstugetomter från vår gård. För några månader sedan fick vi veta att den ena av de två stugorna skulle bli till salu. Det behövdes inte någon lång betänketid för oss innan vi bestämt oss för att försöka köpa tillbaka den. Den 11 maj, på min födelsedag, fick vi veta att vi skulle bli de nya ägarna. Och nu i fredags tog vi alltså över. Nu är det är kanske inte alla som köper en sommarstuga mindre än 100 meter ifrån sitt eget hus, men tanken är inte att vi i första hand ska ha den för oss själva, utan att stugan ska hyras ut veckovis. Men först ska det bli en liten uppfräschning inuti. Jag tänkte att ni skulle få följa med lite i fixandet här på bloggen. Och kanske behöver jag också få lite tips. Men, jag vill redan nu tala om att det inte kommer att bli en renovering i bara vitt. Nej, faktum är att vi kommer att lämna en del av 70-tals furun som den är. I alla fall tills vidare. Min tanke är nämligen att stugan ska behålla liiite av 70-tals känslan. Vi får väl se.

I morgon hoppas jag ha bättre tur med överföringen av bilder, hade tänkt att ni skulle få se lite bilder på stugan idag, men det strular i blogger verkar det som.
Ha en skön kväll
Pernilla

1 kommentar:

Sweekend sa...

Åh ni kommer att få så intressanta möten om ni sätter snurr på uthyrningen. Hoppas att du får ordning på datorn också så att bilder kommer upp.