Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

söndag 5 augusti 2012

5 augusti

Redan inne i augusti och det känns som om sommaren aldrig kom igång och nu är det slut. Jag har ju varit tjänstledig från mitt lärarjobb ett år och bland annat läst musikvetenskap och skrivit min kandidatuppsats vid sidan om att jag jobbat med mitt företag. Men nu ska jag tillbaka och jobba i skolan igen. På fredag börjar mitt skoljobb. Inte på heltid dock. Men det innebär att jag kommer att ändra mina rutiner med butiken lite grann. Butiken på gården kommer bara att vara öppen på lördagar mellan 11 och 15. Dessutom kommer erbjuda kvällsvisning någon dag i veckan. Hur upplägget blir där får jag återkomma till när jag vet mer om hur mitt schema i skolan kommer att se ut. Samma sak gäller packning och leverans av varor. Under perioder eller dagar när det blir mycket att göra med skoljobbet kan det komma att ta någon dag extra.

Jag jobbar också på att försöka få till lite temahelger under hösten. Vi har ju en stuga för uthyrning här på gården och min tanke är att försöka få till lite kurser och temahelger. Planering och tankearbete tar dock lite mer tid än man tror, men nu är jag på gång med det första temat och kommer att presentera det här så snart det är lite mera klart.

Vill också tala om att höstens katalog från Capri Collection har kommit. Finns att hämta i butiken på gården. Kläderna kommer in under vecka 34 eller 35. Det går bra att boka in visningar redan nu. Maila gärna - eller skicka ett sms - då jag inte kommer att kunna svara i telefon under dagtid när jag nu går tillbaka till skoljobbet. Resterande kläder från vår- och sommarkollektionen är nu nedsatt till halva priset, så passa på att fynda. Kika in i nätbutiken.

Butiken på gården är stängd nu på lördag den 11 augusti. Då är jag i Vetlanda med vår lille russhingst som ska bedömas tillsammans med ungefär 50 andra snyggningar av samma ras.
Ha en fin vecka
Pernilla

Inga kommentarer: