Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

torsdag 26 juli 2012

Fina flaskor och burkar i lager

Här på gården är det nu hög tid att få plockat av vinbär och hallon för att koka saft och sylt. Vi har riktigt mycket vinbär, så det räcker till oss och blir över. I flera år har jag tänkt att jag ska kunna koka och sälja lite saft här i butiken på gården. Och i höst kanske det blir av. Vi får se hur det går. Det är ju inte bara att börja sälja när det handlar om mat. Men för dig som vill fylla burkarna själv så har det jag nu fått in några gamla favoriter i lager igen. Den här söta burken gick som smör sist jag hade den i lager. Passar fint både till sylt och som förvaring för småsaker eller varför inte som godisburk.


Hemkokt saft i fina flaskor. Finns det något bättre på sommaren? Den här gammaldags flaskan med bygelkork finns också i lager igen. Köper du sex stycken får du den för 25 kr, annars kostar de 29 kr styck. Rymmer 500 ml.

Den här lilla söta glasburken med tättslutande lock är vår absoluta storsäljare. Jag har sålt massor! Och nu finns den äntligen i lager igen. Perfekt till gelé till exempel, eller till hemgjord senap till jul. Eller också bara för annat smått i köket eller någon annanstans.

Ytterligare några varianter på burkar finns i nätbutiken, gå gärna in och kika. Klicka på länken så hamnar du direkt i butikens skafferi:  http://www.hemkansla.se/sv/artiklar/skafferiet/. Och ytterligare någon modell är på väg, bara jag orkar ta mig för att fotografera i sommarvärmen som vi äntligen fått även hit till oss.

I eftermiddag passar jag butiken som är öppen och spanar på himlen efter fallskärmshoppare. SM går av stapeln på den lilla flygplatsen några km bort och planet har gått upp och över vårt hus ett antal vändor idag. Men än har jag inte sett några hoppare.
Ha det gott
Pernilla

Inga kommentarer: