Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

onsdag 30 januari 2013

Snart öppnar butiken igen!


Nu är arbetsdagen avslutad för idag. I bakgrunden går nu en favoritfilm - Höstlegender. Tänkte bara titta in en liten snabbis och påminna om att butiken på gården öppnar igen nu på lördag. Har ju passat på att måla och fixa lite under januari och nu börjar det bli klart. Idag har jag vaxat två nymålade hyllor. En hylla återstår, men den får vänta lite för färgen tog slut. Så i morgon blir det städning och sedan dags att ställa i ordning och plocka fram vårens nyheter. Det finns en hel massa nytt hemma och mer är på väg. 

Har redigerat lite foton också nu i kväll, men uppdateringen får vänta lite till allt är i ordning för lördagen. Men nya numret av Jeanne d´Arc Living finns i alla fall inlagt i nätbutiken. Det här numret får man inte missa om man gillar Brocante. Massor av härlig inspiration. 


Det som jag tycker allra mest om med Jeanne d´Arc Livings magasin är att de liksom inte blir gamla. De är som inredningsböcker som man plockar fram och bläddrar i om och om igen. Man kan titta många gånger på de fantastiskt härliga bilderna och miljöerna i reportagen. För dig som missat något nummer finns en del äldre magasin också i butiken. Nu ska jag ägna mig åt filmtittande en stund och ladda för morgondagen och lyssna på vinden som viner runt huset.
/Pernilla

Inga kommentarer: