Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

tisdag 16 april 2013

En riktigt riktig vårdag!

Nu känns det att det är vår på riktigt! Idag har jag kunnat gå ut utan jacka, bara med en tjock tröja. Fåglarna sjunger, Sädesärlan har kommit och motorcyklarna kör på "stora vägen". Nu är det liksom ingen tvekan längre. Så härligt!

Här pågår nu den stora vårröjningen och det finns massor av saker att fixa, både inne och ute. Har försökt hinna med en del idag och faktiskt strukit flera saker på göra-listan. Jag har dessutom hunnit med att göra lite nya beställningar och vet att jag har leveranser på gång den här veckan. Två nya leverantörer och spännande nyheter utlovas också inom kort. 

I nätbutiken har jag också börjat "vårröja" lite. Udda och och utgående varor kommer att läggas upp bland extrapriserna allt eftersom. Just nu hittar du bland annat serier cupcakes till rejält nedsatt pris under "kök och dukning". 

 Hittade inte så många vårbilder i den här datorn, det får bli en sommarbild istället. Det är inte utan att man längtar! Den här rosen heter Piano. När man är musiklärare med piano som huvudinstrument var det ju inte någon större tvekan om i fall den skulle få följa med hem.


I samma rabatt står förresten också en HC Andersen - jag är ju svensklärare också...
Jag hoppas att rosorna klarat sig över vintern, har inte vågat titta på dem så noga ännu.
Ha en fortsatt fin vecka!
Pernilla

Inga kommentarer: