Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

tisdag 2 april 2013

Påsklov

Hoppas att ni har haft en skön påskhelg! Själv har jag försökt att ta det lite lugnt ett par dagar, men nu är det full fart igen. Jag är ju ledig från mitt skoljobb den här veckan, men det innebär ju inte att det inte finns att göra. Idag har jag ägnat större delen av förmiddagen åt företag och nätbutik. Men nu ska jag snart ge mig ut i det fina vädret. Har lite vattentunnor som behöver fyllas och kanske kan det också blir lite tid att borsta lite vinterpäls på några hästar. Vädret är i alla fall härligt och det verkar inte blåsa så mycket idag. Annars har vi haft ganska kalla vindar de senaste dagarna även om vi haft mycket sol. Men idag kändes det riktigt varmt och vårlikt. Idag har också första tvätten för året hängts upp utomhus. Det är ju lite vårtecken det också. Nu väntar jag bara på att få höra lärkan. Den brukar ju komma runt den 20 mars hit annars, men i år har jag inte hört den ännu. 

Eftermiddagen har jag planerat att ägna åt att börja piffa lite i vår uthyrningsstuga. Det finns lite småsaker att ta itu med där efter förra säsongen. Ska försöka hinna ta lite nya bilder till vår andra hemsida också. Eller också kanske det blir att ta tag i jättehögen med skoljobb som jag hade med mig hem. Är ju egentligen lite skönt att få undan det. Vi får se var det slutar. Nu blir det en snabblunch och sedan ut i solen. Ha en skön eftermiddag!
/Pernilla

Ps. Hästen på bilden finns i nätbutiken! Visst är de läckra? Klicka på bilden så kommer du till sidan i butiken.
Ds

Inga kommentarer: