Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

onsdag 10 juli 2013

Nyheter från Jeanne d´Arc Living

Har fått in några söta halsband från Jeanne d´Arcs nya kollektion med smycken och kläder. Jag kunde inte motstå helt enkelt.
 


 Och fast jag bestämt mig för att inte ha kläder i butiken så slank det med en söt blus också:
Färgen på den här bilden ljuger dock lite. Den är mer grön än grå. Därför har den inte riktigt landat i nätbutiken ännu. Ska se om jag kan fota lite andra bilder. Kanske i morgon. Den här veckan har nämligen inte riktigt blivit som jag tänkt.

Det började redan i söndags med att jag vaknade med fruktansvärt ont i halsen, minns inte att jag haft så ont i halsen någon gång, och feber. Jag var ju sjuk även för en månad sedan, så det här är väl straffet för att jag gick och jobbade trots feber och halsont då. Två och en halv vecka tog det innan det gav med sig då. Men vad gör man inte? Går ju inte att säga att man är sjuk och att det inte blir någon musik på skolavslutningarna... Så nu kom det tillbaka igen med förnyad kraft. Jag har fortfarande jätteont i halsen. Men läkarbesöket igår visade inte på nåt som gick att medicinera. Ett virus. Ta det lugnt och vila blev receptet. Och jag försöker hålla mig lugn. Och det har inte varit så svårt för jag är riktigt trött och sliten. Har väl burit på det här ett bra tag, så jag får väl försöka se till att bli av med det nu.

Som om inte detta är nog så har vi en riktigt halt häst stående i stallet sedan i måndags. Han hade så ont att vi fick ringa ut veterinären för att över huvudtaget få med oss honom in i stallet. Han fick ha smärtstillande först. Trots det hoppade han in på tre ben. Och trots grundlig undersökning så hittades ingen orsak. Nu idag står han på foten och maken - som ju är hovslagare - ska plocka av gipset som vi satte på foten i måndags nu i kväll för att se om det trots allt kanske rörde sig om en hovböld. I annat fall kan det vara någon mindre fraktur någonstans. Så det här med spontanöppet och fyndbod har det inte blivit så mycket med den här veckan. Jag hoppas i alla fall att kunna ha öppet som vanligt på lördag. 
Ha en fin kväll! Själv parkerar jag nog framför TV:n och hejar på fotbollsdamerna.
Pernilla

Inga kommentarer: