Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

tisdag 2 juli 2013

Ibland blir det annat än man tänkt

Idag har jag massor av saker på min göra-lista. Det är ju inget ovanligt i sig. Och i dag har jag fått gjort en hel del. Men väldigt lite av det som stod på listan. Känner ni igen er? Åtminstone blir det ofta så för mig. Jag börjar med en sak som behöver göras och så drar det med sig något och helt plötsligt sitter jag och gör något helt annat än det jag egentligen borde och tänkt. Fast ibland är det ju lite bra också för. I det här fallet innebär det att jag nog faktiskt snart kan slänga ut min gamla, supergamla, stationära dator för nu har jag snart allt jag behöver i min bärbara. Och orsaken till att jag fick tagit tag i det idag var att när jag skulle sätta mig och redigera bilder till nätbutiken så talade datorn om att minnet var fullt. Trots att jag rensat och plockat bort länge nu och inte sparat på hårddisken utan på en extern disk så är det ingen plats kvar så nu finns det ingen återvändo. Men det är ju lite skönt när man väl får tagit tag i sådana där saker.

Nu väntar lite andra saker som jag måste få till idag och som också skjutits upp. Bland annat att ta hand om blommorna på bilden ovan. Dem köpte jag redan i förra veckan, tillsammans med lite andra blommor. Vi har en lokal blombutik som också har växthus där de själva drar upp sommarblommor och julblommor bland annat. Och varje år veckan efter midsommar har de stor rea och säljer ut alla växer med 40% rabatt. Visst är Hortensian superläcker? Och jag tror att den kostade 40 kr... Ett fynd! 

Och apropå fynd så planerar jag att få till en liten fyndbod även här nu i julimånad. Planen är att allt ska vara klart till på lördag. Butiken kommer sedan vara öppen som vanligt på lördagar hela juli och dessutom kommer jag att ha "spontanöppet", det vill säga dagar när jag är hemma och jobbar med sånt som jag kan springa ifrån sätter jag upp skylten vid vägen.
Ha en fin kväll!
Pernilla

Inga kommentarer: