Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

tisdag 14 januari 2014

Nu är julen över

Ja, så här en dag efter tjugondedag Knut är julen definitivt över. Jag håller på att plocka ihop det sista av julen både här hemma och i butiken.
 
Jag gillar adventsstjärnor. Föredrar dem framför adventsljusstakarna även om jag har ett par av dem också. Jag brukar ha stjärnor eller ljusstakar i nästan vart enda fönster i vårt hus. Och då blir det några stjärnsladdar att förvara i jullådan. Ett litet tips för att få lite ordning på dem:
 
Jag viker ihop sladden och stoppar in den i en tom toarulle. Inget trassel. I det här fallet plockar jag inte ens isär stjärnan. Det är en metallstjärna och de är så vassa och krångliga att få isär. Har köpt en Led-lampa och den får sitta i hela tiden. Håller ju ett tag också dessutom.
Ha en fortsatt skön vecka!
Pernilla

Inga kommentarer: