Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

tisdag 16 september 2014

Äntligen uppdaterat, Happy Mugs, öppettider och lite annat

Ojoj. Väldigt länge sedan sist. Och jag som i mitt senaste inlägg lovade att bli flitigare på att uppdatera under sommaren...
 
Och sedan kom solen och värmen i vägen.
 
Och efter det kom regnet. Och då fick vi fullt upp med det. Som tur var klarade vi oss utan större översvämningar, men det såg rätt illa ut några dagar. Och många andra hade inte samma tur som vi.
 
Och sedan har tiden gått i raketfart. Och när nu solen är tillbaka vill man ju försöka utnyttja ett par timmar på eftermiddagen till att var ute. Men nu så. Äntligen. Sitter framför datorn och jobbar ikapp med lite allt möjligt. Försöker röja lite på skrivbordet och har packat och lagt in lite beställningar som ska gå iväg i morgon.
 
Här om dagen började jag lägga upp julen i butiken. Det känns lite konstigt när solen strålar utanför och termometern visar nästan 20 grader, men jag vet att många av er planerar i god tid och ser på bloggar och Facebook att julpysslandet redan är i gång. Än finns inte allt upplagt, men är du sugen på att komma igång med julpysslet och kanske förbereda lite för advent redan nu, så kika gärna in: http://www.hemkansla.se/sv/artiklar/julen-2014/.
 
För några dagar sedan la jag upp Happy Mugs i nätbutiken. De är så otroligt härliga tycker jag. Du har väl inte missat dom? Alla nyanserna matchar varandra, så det är fritt fram att mixa och matcha mönster som man vill.
 
Flyttade ju förresten mitt butikslager under sommaren. Och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med den flytten. Större yta och bättre översikt. Har dock inte riktigt kommit in i rutinerna ännu och gårdsbutiken och lagret har kommit lite längre ifrån varandra, vilket gör att jag inte kan fylla på eller hämta in varor till butiken lika lätt som förut. Om du har kikat på någon speciell vara och är på väg hit till gårdsbutiken - skicka gärna ett sms eller mail så att det du är intresserad av säkert finns framme.
 
Gårdsbutiken har också fått lite ändrade öppettider under hösten. Jag kommer att prioritera mitt hästintresse och åka iväg på lite träningar med min häst under hösten, vilket gör att jag inte kan ha öppet riktigt lika mycket. Aktuella öppettider under hösten ligger på hemsidan. Vill du komma annan tid så sms:a eller maila så försöker jag förstås lösa det.
 
Ha en fortsatt fin vecka och hoppas att du kan njuta av den härliga septembersolen!
Pernilla
 
 

Inga kommentarer: