Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

tisdag 24 juni 2014

Sommar och pysseltid

Väldigt länge sedan sist jag skrev något här. Maj och juni har som vanligt varit väldigt hektiska med massor av jobb. Men nu har jag semester från mitt skoljobb. Men ledig blir jag nog aldrig. Med gård och två företag så finns det alltid att göra.
 
Den senaste tiden har jag, trots mycket jobb, eller kanske tack vare, kommit igång med lite pyssel och handarbete. Det är väldigt bra avkoppling. Skönt att få jobba lite med händerna också. Det behöver i alla fall jag för att må bra. Det har blivit mycket virkat och lite målat.
 
Bara för att testa tog jag för ett tag sedan ett nystan av det randiga jutesnöret som jag säljer i butiken och prövade att virka med det. Resultatet ser ni ovan. Glaskrukan finns också att köpa i butiken, men det fungerar ju förstås med en gammal glasburk också.
 
Jag gjorde en lm-kedja som gick runt burken.
Första varvet en stolpe i lm, en lm hoppa över en lm i kedjan och en stolpe i nästa maska.
Sedan är det virkat en stolpe + en lm varje varv.
Sista varvet: en stolpe, 3 lm i sm i första lm.
Mycket enkelt, men blev faktiskt ganska snyggt tycker jag.
 
Vill du köpa en glaskruka finns de här: http://www.hemkansla.se/sv/artiklar/krukor-vaser/
 
Under sommaren hoppas jag kunna vara lite mer aktiv här i bloggen. Vet att många andra bloggare tar paus över sommaren men jag hoppas kunna få till lite fler inlägg nu än vanligt.
Ha en fortsatt fin dag!
Pernilla

Inga kommentarer: