Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

söndag 6 mars 2016

ROOT Candles

De senaste månaderna har gått på halvfart här i butiken. Ibland händer saker i livet som vänder upp och ner på allting. Men nu hoppas jag att vi kan gå vidare och att det ska kunna bli en liten nystart med butiken.

En av vårens mest spännande nyheter finns nu i nätbutiken. Jag har blivit återförsäljare för ROOT Candles. Jag vet att många av er har funderingar kring just ljus. Många är tveksamma till paraffin. Många är också tveksamma till att använda ljus som innehåller soja.

ROOT Candles är gjorda av bivax, eteriska oljor och vegetabiliska färger. Alltså bara helt naturliga ämnen! Dessutom doftar de helt fantastiskt.

Till en början har jag valt att ta hem votivljus och kan nu erbjuda åtta härliga dofter. Votivljusen är perfekta tycker jag. De är inte så dyra - man får mycket brinntid för pengarna - och kan testa sig fram bland de olika dofterna. De här votivljusen har lite längre brinntid än de flesta andra - upp till 20 timmar. Min favorit just nu är "Delightful Deffodil". Kommer passa perfekt till påsk!




Följ länken för att se alla ljusen från ROOT Candles: http://www.hemkansla.se/sv/artiklar/doftande/root-candles/

Vi har också kvar våra härliga doftljus från svenska Yvelis. Dessa är gjorda på rapsvax. Du hittar dem här:

Hoppas du får en fin vecka!
Pernilla


Inga kommentarer: