Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

måndag 12 september 2016

Vad ger dig energi?

Ibland behöver man stanna upp och fundera över vad man använder sin tid till. Och vad det gör med en. Jag är där just nu. Efter att ha jobbat mycket för mycket alldeles för länge så tog det stopp ett tag i våras. Inte tvärstopp, men jag var tvungen att sakta farten rejält under några månader. Nu är jag på väg igen. Försöker att dra ner på tempot. Men framför allt gäller det att fundera över vad man väljer att lägga sin tid på. Vad som ger energi och vad som suger energi. 

Egentligen är det nog så att man vet vad som får en att må bra. Men när hjulet bara snurrar och man inte har tid att reflektera så glömmer man bort sig själv och sitt eget välmående någonstans på vägen. Och så gör man misstaget att prioritera bort det som skulle givit energi för att man måste hinna med allt det där andra. I höst ger jag mig själv tid att fundera. Och ompröva. Hitta tillbaka. Hitta nya vägar framåt. En del saker har redan blivit tydligare. Andra behöver lite mer funderande. Den här bilden visar på några av de saker som ger mig energi; hästar, natur, få vara utomhus. 
Vad ger dig energi? Hur vill du fylla på med energi inför hösten som kommer?
Kram
Pernilla

Inga kommentarer: