Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

tisdag 24 maj 2011

Jag behöver din hjälp!

Som jag skrivit, så är det en hel del på gång här på gården och som en del i det behöver jag få lite hjälp av er. Därför ordnar jag, för första gången här på bloggen, en tävling! Priset är en valfri scarf från butiken, värde 179-279 kr!

För att delta i tävlingen behöver du bara lämna en kommentar här i bloggen där du skriver ditt svar på följande fråga:

- Om du hade möjlighet att åka ut på landet för att bara rå om dig själv en helg, i sällskap med några vänninor/vänner, vad skulle du vilja göra under den helgen? Vill du bara ta det lugnt, shoppa, pröva på något nytt pyssel eller hantverk, göra studiebesök, gå en kurs, läsa en bok, spela ett instrument, vandra i naturen eller något helt annat?

Glöm inte att skriva ditt namn/bloggadress så att jag kan kontakta dig om just DU vinner!

- Vill du öka dina chanser att vinna?
1. Har du en blogg så skriv ett inlägg om tävlingen, och vad du skulle vilja göra en ledig helg, i din blogg och länka sedan till inlägget i din kommentar.
2. Gilla vår sida på Facebook (http://www.facebook.com/Hemkansla ) och skriv sedan en kommentar om tävlingen och vad du skulle vilja göra i din logg! Skriv i din kommentar att du gillar oss på Facebook!

Tävlingen pågår fram till och med den 1 juni!
Ha en bra dag
Pernilla

5 kommentarer:

Anna Lyberg sa...

Jag skulle ladda med olika te sorter, rosevin och hängmattor och så skulle vi bara njuta av lugnet och vara lite impulsiva om vi skulle göra något... inga måsten

/ Anna

Cecilia Nyberg sa...

Den perfekta helgen skulle vara jag och några vänner med varsitt block och akvarellfärger ute kanske vid en vacker sjö. Förstå vilken inspiration man skulle få... Jag har märkt att det är enormt avkopplande att måla, man förlorar begrepp om tid och rum och bara är... Ljuvligt!

Anonym sa...

Sitta på ljugarbänken o "ljuga" med min gubbe! Greja lite emellanåt o sen sitta på "bänken" igen, vilken underbar helg det skulle vara!

vita drömmar och svarta tassar sa...

Jag älskar att besöka små gulliga butiker som ligger på landet..där ska man i mysig miljö kunna unna sig en maffig fika med hembakat..kanske köpa med sig något fint hem..de får gärna strosa runt lite höns..där man känner att man inte är stressig..dit man längtar tillbaks igen...mmmm längtar redan..

Ha en bra dag!
kram wivi

Anna sa...

Hmmmm....är man på landet och där finns en butik skulle man ju definitivt shoppa lite först. Sedan tror jag att man skulle vilja ta vara på naturen. Ut i skog och mark på långa promenader, alt. joggingturer, ha picnic i skogen. Rosenfriska efter all luft skulle vi ha minispa med ansiktsmasker, manikyr, fotbad. Sitta och tjöta och dricka vin.

Högtalarna ja...:) Jag började med att måla dem vita, då klagade sambon och sa att det såg ut som i ett tonårsrum ihop med det svarta "skyddet". Men sedan, när jag satte på spetsen sa han ingenting om dem!:) Sa bara att alla förändringar blev jättebra! Ljudet i de gamla högtalarna/stereon är ju alldeles UTMÄRKT, så man vill ju inte slänga innan det är sönder! Så på du, och måla du också!:)
Kram Anna