Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

onsdag 12 oktober 2011

Mässa och nya kort

Idag har jag varit i Jönköping en sväng. Närmare bestämt på Elmia garden. Det var en trevlig upplevelse. Mycket blommor, träd och fröer var det, förstås, och en hel del trädgårdssaker. Allt med sikte på vår och sommar 2012. Jag skulle gärna ha lite mer av trädgårdsdetaljer och kanske till och med växter, i min butik, men platsen är ju begränsad, så det får vänta. Men bland utställarna fanns också också en hel del inredningsdetaljer. Hittade några spännande som nog kommer att dyka upp lite längre fram. Och så blev det beställningar redan nu hos några. Nästa vecka kommer jag att få hem helt underbara dofljus. De är verkligen något att se fram emot kan jag lova. Och läänge kommer de att brinna! Mer om det när de finns hemma. Dessutom blir det lite för den som gillar rost. Men det får vi vänta på till i november. Men det kommer det vara värt!

Idag har jag också hunnit med att uppdatera nätbutiken med kort från en ny leverantör. Kort är en liten svaghet jag har. Köper gärna på mig massor av fina kort som jag sedan inte har råd att använda. Har en stor låda full som jag plockar fram och tittar i ibland. Jag hade lovat mig själv att inte köpa in några nya kort till butiken på ett tag, men när jag fick se de här korten och tagsen kunde jag bara inte låta bli. Visst är de jättefina? Bland korten kom det också med lite söta transferbilder att sätta på ljusen till advent. Bilderna säljs i set om 4 med siffrorna 1 - 4. Instruktioner hur man ska göra för att fästa dem på ljusen kommer med. Lite pilligt är det, men det är det värt!
Ha det gott
Pernilla



Inga kommentarer: