Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

lördag 14 januari 2012

Göra-böcker


Idag har butiken på gården öppnat igen efter julledigheten. Och i morgon bär det av till Jönköping och årets första mässa. Almanackan börjar att fyllas på. Och min "göra-bok" också. Har en skrivbok där jag listar saker som ska göras, sånt som ska kollas upp och kommas ihåg, ja ni vet alla sådana där saker som inte riktigt platsar i almanackan men som ändå ska kommas ihåg och göras. Både små och stora projekt. Jag tycker att det är praktiskt att ha allting samlat på ett ställe. Och ibland är det bra att kunna bläddra och påminna sig om vad som behöver göras och vad som är mest bråttom att ta tag i.  Sedan är det ganska skönt när man kan stryka över efter hand och se att man faktiskt har fått gjort en hel del även om det inte känns så. I veckan som gick gjorde jag i ordning och piffade lite med min bok. Och eftersom det var så roligt gjorde jag några till, som nu finns eller är på väg in i nätbutiken.
Ha en fortsatt skön helg!
Pernilla

Inga kommentarer: