Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

måndag 23 januari 2012

Nyårslöfte

Jag brukar inte ge nyårslöften. Men i år har jag faktiskt gjort det. Mitt nyårslöfte i år är att göra färdigt alla handarbets- och pysselprojekt som jag köpt på mig genom åren. Inklusive att använda upp tyger och garner som samlat sig i lådor och skåp. Jag kan villigt erkänna att det finns en hel del...
För att känna att jag var på gång, så här i början, tog jag tag i några mindre projekt. Först ut - för några veckor sedan - blev den här lilla brickduken. Så här i efterhand ser jag att den blev väldigt blå. Men samtidigt ville jag inte blanda in för många färger. Och blått och brunt gör sig bra ihop. Att renklippa langett är ju också alltid ett litet äventyr. Var lite för otålig och började klippa med en för dålig och trubbig sax. Visste ju på förhand att det inte var någon bra idé, men är man lite lat så får man tillbaka det i andra ändan. Jag lyckades förstås klippa av några trådar och fick göra om en liten bit. Genvägar är senvägar skulle man kunna säga...
Återkommer med fler av mina projekt framöver.
Ha en fin vecka
Pernilla

2 kommentarer:

blommor och kvistar sa...

låter bekant det där, så beslöt jag åxå en gång, men det blev nog bara alvvägs sen ändå...
trevlig måndag
susanne

Pernilla - Hemkänsla sa...

Om jag bara kommer en bit så blir jag ganska nöjd :). Men hittills har jag kommit igång bra. Kommer visa mer resultat framöver.
Ha det gott
Pernilla