Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

torsdag 26 januari 2012

Hyllor

Jag blir mer och mer förtjust i hyllor - och hängare - av olika slag. De blir inte bara en avlastningsplats utan också en snygg inredningsdetalj. Hyllor med krokar är ett extra plus. Den här veckan har det kommit in flera snygga hyllor i nätbutiken. Alla i lantlig, rustik, shabby stil.

Den grå nyansen på den här hyllan är en riktig favorit. Den heter grey linen och ser faktiskt ut som mörkt oblekt linnetyg. 

 Den lilla vägglampetten är i samma gråa nyans och har dessutom dekorerats med en vit fransk lilja. Ljuslyktan finns också i nätbutiken - silver och vit.
Kika gärna in i nätbutiken för att se de senaste nyheterna. Har du vägarna förbi är butiken på gården öppen idag mellan 14 och 17. Fram till dess sitter jag och renskriver intervjuer. Har äntligen kommit igång med uppsatsarbetet igen. Fördelen (- eller nackdelen, det beror på hur man ser det) med att studera är att man blir väldigt sugen på att pyssla och fixa hemma. När jag kikar runt ute i bloggvärlden ser jag att många som inredningsbloggar också studerar. Och hemma hos de flesta fixas och pysslas det i massor! Det är väl så sant som det är sagt att det aldrig är så välstädat hos en student som veckan före en tenta! Så i kväll, när butiken stängt, så blir det nog lite mera pyssel.
Ha en bra dag
Pernilla

3 kommentarer:

Enelid vitt och lantligt! sa...

Så fina hyllor! Jag måste genast kolla in i nätbutiken!
Ha en fortsatt trevlig helg!
Carita

micka sa...

Hittade din blogg genom en tidning jag precis köpt, "livet på landet". Du har så fina saker i din nätshop. Kan hända att jag återkommer för jag gillar dina hyllor i detta inlägg. Tycker det ska bli intressant att följa dig. Själv bor jag på landet och gillar också lantlig, romantisk inredning. Kul att få inspiration av andra. Kan hända att jag kommer länka till din blogg på min blogg! Ha det fint! Kram michaela

Sockerpärlan sa...

Hej!
Hittade till din nätbutik genom en annons i tidningen "Allt i Hemmet" idag. Och jag är FAST!! Tusan att vi bor så långt ifrån varann, annars hade jag garanterat åkt till er butik på stört. Jag lägger upp en länk till er internetbutik på min blogg, tror att ert utbud passar mina läsare... ;0)
Allt gott!