Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

lördag 18 februari 2012

Ljusvässare

Visst är det lite irriterande med ljus som inte passar i ljusstaken? Om ljuset är för smalt, ja då är det ju ändå ganska lätt att ordna; fram med knäckformar och så är det klart. Om ljuset är för tjockt är det oftast inte lika lätt. Men för flera år sedan köpte jag en ljusvässare. Och det köpet har jag inte ångrat. Jättesmidigt! Bara att sätta ljuset i vässaren och vässa. Inget mer skavande med knivar bara för att upptäcka att man tagit för mycket, eller för mycket på en sida så att ljuset blir snett.

Har inte sett ljusvässare ute i butikerna särskilt ofta, men en av mina leverantörer har i sitt sortiment och den här gången beställde jag hem. Så har du inte en hemma redan, passa på! Jag tror inte att du kommer att ångra dig!
Du hittar den i nätbutiken, vill du komma direkt dit, så klicka på på länken:


Nu ska jag sluta jobba för idag och bänka mig framför tv:n och se melodifestivalen. Ha en fortsatt trevlig lördagkväll!
Pernilla

Inga kommentarer: