Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

lördag 19 januari 2013

Kall vinterlördag

I morse hade vi  -16 grader på mätaren. Nu har nog temperaturen stigit några grader och solen skiner från en klarblå himmel. Känns ovant att se solen. Det är mest grått och mulet hela tiden. Ska försöka ge mig ut en liten promenad alldeles snart.

Butiken på gården är ju stängd nu under några veckor och idag ska jag också förhoppningsvis få målat om en vägg inne i butiken. Lite snickeriarbeten ska också göras så det hoppas jag att Stefan blir klar med. Återkommer inom någon dag med definitiv öppningsdag för våren. Ni är några som har frågat. Vill bara se att vi kommit en liten bit till på väg först.

Visst är det skönt att se att det blir ljusare och ljusare på eftermiddagarna? Jag är ju inte någon vintermänniska så jag längar verkligen till våren! Fast som sagt, idag är det härligt med sol och snö och små små flingor som ser ut som silverglitter som far i luften. Men på kvällarna går det åt mycket ljus. Söta lyktor kan jag inte få för många av.
 Ljuslykta - olive
Hoppas ni får en skön helg
Pernilla

Inga kommentarer: