Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

tisdag 15 januari 2013

Trött tisdag

Idag skulle jag få gjort massor med butiken var det tänkt. Men efter att ha varit inne och klarat av några små ärenden i staden, dvs Alingsås, blev det inte så mycket mer. En ordentlig huvudvärk satte stopp för eftermiddagens projekt. Men Stefan, mannen i huset, har i alla fall spacklat och klistrat remsor på väggen inne butiken. Butiken på gården är ju stängd nu i januari eftersom jag kände att det var hög tid för en liten uppfräschning. Två stycken väggar ska fixas och lite lister ska på plats och sedan ska det målas också förstås. Det har varit eftersatt alldeles för länge. Sedan har jag två stycken skåp som ska få ny färg och kanske ska några hyllor bytas ut också. Ja, och sedan ska ju hela den lilla butiken fyllas med vårens nyheter också förstås. Kommer återkomma med öppningsdatum så snart den första väggen är klar. Som det ser ut nu blir det antingen sista lördagen i januari eller första i februari. Får se vad tiden räcker till. Jobbar ju i skolvärlden också så jag styr ju inte riktigt över min tid på veckorna.
 
I kväll har jag gjort lite småsaker, som att städa lite här i bloggen. Får se om jag känner mig nöjd med den nya layouten och färgsättningen när jag kikar in här nästa gång. Har också beställt hem lite mer vårnyheter till butiken. Så även om det inte blev gjort allt som var tänkt, så blev i alla fall några saker på den långa göra-listan strukna! Hästen på bilden nedan hoppas jag ha hemma snart! Har beställt några extra till vårt eget stall...
 
Handdukshängare gjutjärn, häst
bild lånad från www.novodesign.se
 
Ha en fortsatt skön kväll!
Pernilla

Inga kommentarer: