Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

söndag 8 december 2013

Andra advent

Och snön har fallit större delen av dagen. Idag var det meningen att vi skull tagit en liten tripp till Göteborg, men vädret var inte det bästa så vi valde att avstå. Har blivit lite jobb här hemma i stället. Det finns ju alltid saker att komma ikapp med. Och det var faktiskt riktigt skönt med en söndag utan något inbokat. Det har jag inte så ofta.
 
Den här jättefina tunikan har kommit in i nätbutiken. Jag köpte en till mig själv också och den fick premiär i fredags när jag spelade på kröningen av Vårgårda Lucia. I vanliga fall brukar jag inte ha så mycket pärlor och paljetter. Men den här blev genast en favorit. Den kommer garanterat få hänga med till fler av julens tillställningar!
 
 
Tunikan finns som sagt i nätbutiken. Den finns i one size och passar alla, från storlek 34 - 46!
 
Nu blir det en liten stund till framför datorn med musikjobb och sedan väntar soffan med tända ljus resten av kvällen. Det gäller att ladda, för den här veckan är det betygsättning och förstås Lucia i skolan. Här hemma väntar levande adventskalender för bygdens folk på Luciakvällen. Det ska också förberedas lite förstås, även om jag delegerat ut en del av arbetet.
Ha en fin kväll!
Pernilla
 
 
 
 

Inga kommentarer: