Välkommen till Hemkänslas blogg!

Det här är en blogg för dig som gillar lantlig inredning och pyssel. Jag som bloggar driver också butiken Hemkänsla som finns både som nätbutik och som gårdsbutik mellan Vårgårda och Alingsås.
Välkommen!
/Pernilla

torsdag 13 februari 2014

Att förena onyttigt med nytta

Jag har mina favoritchips som jag köper ibland. Ni vet de där som kommer i burkar med lock. Och ibland kan man ju faktiskt använda burken som en ursäkt för att få köpa. Burkarna sparar jag nämligen för att ha till förvaring av diverse saker. Penslar, pennor, virknålar, strumpstickor och annat långsmalt blir perfekt i de här burkarna.
 
 
Målat har jag gjort med färgen Painting the Past som finns i vår gårdsbutik. Bilderna är fästa med decopagelack och sedan en liten bit spets längs överkanten.
 
Hade tänkt att gå ut en sväng innan det mörknar, men det är supergrått, blåsigt och regnblandad snö som faller utanför. Stannar nog kvar inne med lite mer pyssel i stället. Eller också får vi se om jag tar en tur till min mamma som ville ha hjälp att dra på varp på en väv.
Trevlig kväll!
Pernilla

Inga kommentarer: